Nieuwsbrief Maart 2018

14 December 2018

Nieuwtjes!

We hebben een paar leuke nieuwtjes!
Allereerst vieren we dat Cindy is geslaagd voor de opleiding “toegepaste psychologie” en zij vanaf 1 April 2018 bij Stichting Boekenwerk komt werken. Het is extra prettig omdat zij zowel de mensen als de werkzaamheden bij Stichting Boekenwerk goed kent, zij loopt inmiddels al bijna een jaar stage bij ons!

Een tweede succes is dat Stichting Boekenwerk haar eerste lustrum viert. Ter ere daarvan hebben we een boekje samengesteld met een aantal ervaringen van de afgelopen 5 jaar van zowel deelnemers als netwerkpartners.
Mocht u dit boekje willen ontvangen dan kunt u een mail sturen naar info@stichtingboekenwerk.nl en sturen wij het u toe.

Dit lustrum boekje is geïllustreerd door onze deelnemer: Jerreau Driessen. Prachtige tekeningen heeft hij gemaakt.

We zijn daar zo enthousiast over dat we een setje van 6 kaarten aanbieden via onze webshop: een aanrader! Voor Jerreau wellicht een aanzet om inkomen te verwerven als tekenaar.

Stukje van de deelnemers

Hallo beste lezer,
Voordat ik bij Stichting Boekenwerk kwam heb ik een verschillende baantjes gehad. Toen ik in 2015 besloot voor een ambacht te kiezen (kok), was ik blij dat ik aan  iets specifieks kon werken. Helaas kwam ik erachter dat dit toch niet de beste keuze was voor mij en toen ging het niet goed meer. Ik wist niet meer hoe verder en ik had moeite met het vinden van de motivatie voor een baantje waar ik vervolgens toch met tegenzin naar toe ging. Ik ben nu zo’n vijf maanden bij Stichting Boekenwerk om uit te zoeken welke richting ik in wil en wat er passend is voor mij. Ik leer hier enorm veel, want veel opdrachten zijn toch op bepaalde vlaktes erg toch erg uitdagend. Ook al lijken ze in eerste opzicht simpel. Via de begeleiding bij Stichting Boekenwerk leer ik enorm veel over mezelf. Wat ik erg verassend en verfrissend vindt. Naast dat het hier erg goed gaat, heb ik nog wat andere problemen buiten het werk om. Maar hier word ik ook bij geholpen en ondersteund door de begeleiding bij Stichting Boekenwerk. Het is een lange weg naar een passende en ook uitdagende baan maar mede door de veilige omgeving hier en verschillende taken die je hier doet ben ik overtuigd dat dit wel goed gaat komen.

Bekijk hier de webversie