Nieuwsbrief Juni 2018

14 December 2018

We hebben weer een aantal leuke nieuwtjes:

Twee deelnemers hebben een arbeidsovereenkomst gekregen! Merlijn komt bij Stichting Boekenwerk in dienst voor 12 uur per week. Daar zijn we blij mee: hij neemt ons veel werk uit handen. En Martijn gaat als kok aan de slag, we zijn bezig met het uitzoeken van een passende opleiding, maar zijn huidige stageplek heeft hem al toegezegd dat hij bij hen kan blijven met een arbeidsovereenkomst.

We zijn gestart met de training: “ Leven vanuit identiteit”. vier deelnemers hebben nu twee bijeenkomsten gevolgd van de eerste module, deze beslaat vijf bijeenkomsten en wordt opgevolgd door nog twee modules van vijf bijeenkomsten. Een pittige training waarin we ingaan op de vorming van identiteit. Voor meer uitleg: zie de onze website: www.stichtingboekenwerk.nl

Wegens het succes van vorig jaar gaan we ook deze zomer een ZOMERACTIE aanbieden. Houd onze webshop in de gaten voor leuke aanbiedingen: www.stichtingboekenwerk.nl/shop

Stichting Boekenwerk is van donderdag 2 augustus tot woensdag 8 augustus gesloten in verband met de zomervakantie.

Stukje van de deelnemers

Het is vrij grappig om er bij Boekenwerk achter te komen wat je allemaal in de weg kan staan op weg naar een baan, zoals je gevoel voor humor. Ik mag graag een goede grap vertellen en hoe zwarter de humor hoe beter. Nu weet zelfs ik wel dat er een subtiel verschil is tussen wat je thuis onder bekenden kunt vertellen en op de werkvloer, maar het viel mij tegen hoe ver terug ik die grens moest leren schuiven. Echt waar, als ik terugdenk aan die eerste pauze bij Boekenwerk. Ik zat daar met mijn onbescheiden voorkomen en mijn vertrouwde historische tijdschrift en ik gooi een grap van nog onbescheidener nature dan mijn persoon de groep in en er werd hard om gelachen….., behalve door de leidinggevenden.

Dat is ook iets om te lachen, mijn probleem met autoriteit en dan vooral hoe dat tot uiting komt. In de meest simpele vorm zoek ik de rand enigszins op door bijvoorbeeld in plaats van autoriteit, autoritiet te schrijven. Het kan natuurlijk ook één-op-één over de rand zijn. Zo had ik op school een leraar Nederlands wie zich beklaagde over mijn handschrift en zei: “Schrijf dit maar over, want dit spijkerschrift kan ik niet lezen!”. Ik stond toen naast hem bij zijn bureau, nam het over te schrijven A4’tje aan en antwoordde ten overstaan van de hele klas: “Dan schrijf ik het de volgende keer wel in hiërogliefen.”. Zo’n eind over de rand dus, en dat is geen goed idee in het bedrijfsleven.

Dat is wat je bij Boekenwerk leert, in essentie helpen ze je een nog beter persoon te worden en dan sluit je vanzelf beter aan op de arbeidsmarkt.