Nieuwsbrief Februari 2021

18 February 2021

Nieuws

Het nieuwe jaar is weer begonnen en inmiddels hebben we alle deelnemers gezien en gesproken. In tegenstelling tot de eerste lockdown horen we deelnemers nu enthousiast reageren op onze vraag of ze mee kunnen doen met de arbeidstraining. Dat vinden wij erg leuk!
In de vorige nieuwsbrief schreef ik dat we aan het begin van het jaar een bijeenkomst voor ouders en netwerkpartners konden organiseren. Helaas zal ook dit nog even moeten wachten.
Onze 4e jaar stagiaire Evy is begonnen met haar onderzoek voor haar afstudeer opdracht. Ze gaat middels interviews in kaart brengen welke ontwikkeling onze deelnemers doorlopen tijdens hun traject bij Stichting Boekenwerk. Op verzoek van Carina hanteert ze daarbij de indeling volgens de ZRM (zelfredzaamheidsmatrix).

Stukje van de deelnemer

Nadat ik mijn havo diploma heb gehaald, ben ik gaan studeren pedagogiek, dit bleek te zwaar dus heb ik besloten de opleiding kinderopvang te gaan doen. Want ik wilde heel graag met kinderen werken. Helaas liep ik tijdens deze studie ook tegen bepaalde dingen aan. Hoe kwam het nu dat ik zoveel moeite had om een praatje te maken met mijn mede klasgenoten. En dat ik niet van het uitgaansleven houd zoals de meeste mensen van mijn leeftijd.
Na onderzoek bleek dat ik een hersenbeschadiging heb. Om te leren wat dit inhield voor mij, ben ik een traject gaan volgen. Daar heb ik veel geleerd, ook heb ik de keuze gemaakt om te gaan leren voor secretarieel medewerker.
Maar het vinden van een baan hierin, bleek lastig, doordat ik net wat meer begeleiding nodig heb om mij werkzaamheden eigen te maken. Op dit moment heb ik een baan in de linnendienst van een hotel. Daar word ik goed begeleid. Het geeft me alleen niet de structuur die ik bij een kantoorbaan zou hebben omdat ik om het weekend moet werken. Nu ben ik sinds 6 januari 2020 bij Stichting Boekenwerk 1 ochtend per week aan het werk. Om er achter te komen, wat ik nog meer nodig heb om mijn werk goed te kunnen doen. En wat ik aan kan qua uren. Want ik wil graag werken. Ik hoop dat ik met hulp van Stichting Boekenwerk een baan kan vinden die aansluit bij mijn wensen en mogelijkheden.