Nieuwsbrief November 2021

10 November 2021

Laten we beginnen met de plannen voor 2022:
Omdat er tot nu toe geen geschikte partij is die zich gemeld heeft om Stichting Boekenwerk voor te zetten, wordt het tijd om duidelijkheid te geven over volgend jaar. Cindy en Carina hebben afgesproken dat we allebei tot eind december 2022 de deuren van Stichting Boekenwerk open houden (mits we voldoende deelnemers hebben). Ellen blijft ook op vrijdagochtend de arbeidstraining begeleiden.

Tijdens onze deelnemersvergadering op woensdag 10 November zullen we dit met de deelnemers bespreken. Ook gaan we tijdens deze vergadering met elkaar bespreken hoe we deze nieuwe Corona maatregelen gaan invoeren. Ander agendapunt is de jaarafsluiting voordat we met kerstvakantie gaan. Op woensdag 22 December zullen we met elkaar het jaar afsluiten. We beginnen weer op 5 Januari 2022.

Werkgroep Aandacht voor Passende Participatie,
Inmiddels is de werkgroep een aantal keren bij elkaar geweest en hebben we ons netwerk geïnformeerd en een oproep gedaan om mee te denken over Passende Arbeid voor onze doelgroep (mensen met een hoge intelligentie en afstand tot de arbeidsmarkt).

Hierbij de uitnodiging om met ons mee te denken. We komen op 22 November bij elkaar om 15.30 uur met Wilke van Thiel bij Ergon bedrijven. Een werkgever, WMO consulenten en participatie medewerker sluiten ook aan. Wilt u mee denken? Graag uw reactie naar:  aandachtpassendeparticipatie@gmail.com

Stukje van een deelnemer

Half februari ben ik begonnen bij Stichting Boekenwerk, na 5 jaar thuis gezeten te hebben. Vijf jaar waarin op persoonlijk vlak heel veel gebeurd was, maar qua werk dingen stilgelegen hadden. Natuurlijk heb ik wel dingen geprobeerd: ik ben aan een opleiding begonnen, ik heb gesolliciteerd en ik heb zelfs twee eigen bedrijven opgezet. Maar niets lukte, bij alles bleek dat de stap tot echt werken toch te groot was. Al een tijdje had ik een arbeidscoach via de GGZ, maar ook dit deed onvoldoende. Toen ik bij haar aangaf dat ik nu eens echt wilde doorpakken omdat het zo kriebelde om te gaan werken, hebben we samen contact gezocht met het UWV. Via de arbeidsdeskundige kwam ik terecht bij Stichting Boekenwerk, een plek die mooi aansluit bij mijn passie voor boeken en schrijven.
Van het begin af aan heb ik me welkom en gewaardeerd gevoeld, ook als het resultaat in mijn ogen magertjes was. Al snel begon ik met het opbouwen van uren en inmiddels ben ik 3 dagdelen ‘aan het werk’ en doe ik de sollicitatietraining. Het blijkt dat mijn passie niet alleen bij het schrijven ligt, maar ook mijn talent. Ik schrijf graag en geregeld, krijg vaak complimenten en word steeds zekerder over het werk dat ik aflever. Ik weet inmiddels nog meer dat ik in deze hoek verder wil: hier ligt mijn toekomst. Ik wil van schrijven mijn vak gaan maken en met de ondersteuning die ik bij Boekenwerk krijg gaat dat me zeker lukken!