JA! Stichting Boekenwerk blijft!

20 June 2022

Met veel plezier kan ik jullie vertellen dat Stichting Boekenwerk haar deuren niet gaat sluiten.
Afgelopen weken hebben Thomas van de Burg van “Van Z (zorg) naar A (arbeid)" en ik een aantal prettige gesprekken gehad om de overgang te bespreken naar een nieuw bestuur. Wij zijn beide erg tevreden over de uitkomst hiervan en ik draag de verantwoordelijkheid voor de dagelijkse gang van zaken van Stichting Boekenwerk graag aan hen over. Ingangsdatum zal 1 januari 2023 zijn.

Eind van deze maand gaan we alweer afscheid nemen van onze 3e-jaars stagiair Toegepaste Psychologie, Tessa Faassen. Zij heeft een mooie training ontwikkeld voor onze deelnemers om zich voor te bereiden op veranderingen. In deze periode kunnen we dat goed gebruiken!

Vanaf 8 juli hebben we 2 weken vakantie. We starten weer op 25 juli.

Stukje van de deelnemer

Nadat ik voor de zoveelste keer ziek/werkeloos thuis zat ben ik in september 2021 begonnen bij Stichting Boekenwerk. Ik ben door het UWV doorgestuurd naar Autismepunt voor Maatschappelijke Deelname. Om ervoor te zorgen dat ik een regulier dag-/nachtritme zou krijgen ben ik, samen met mijn begeleider, op zoek gegaan naar een plek voor dagbesteding. Uiteindelijk hebben we 2 plekken gevonden die zouden kunnen aansluiten bij mijn wensen en hebben we een bezoek gebracht aan beide plekken.

Toen ik binnenliep bij Stichting Boekenwerk werd ik overvallen door rust. Er draaide geen muziek en de tijd werd niet gevuld met gesprekken over koetjes en kalfjes. De sfeer was ontspannen en gezellig. Ik heb ervoor gekozen om hier mijn dagbesteding te doen, en vanaf dat moment probeer ik iedere woensdagmiddag een aantal uur aanwezig te zijn.

In het verleden ben ik altijd over mijn grenzen heen gegaan om te proberen mijn werk te houden. Hier hoef ik me daarvoor niet bang te maken. Ik kan eindelijk werken aan mijn ontwikkelpunten, zonder dat ik word afgestraft als iets een keer anders loopt. Ik kan leren hoe ik mijn energie kan reguleren, hoe ik mijn kwaliteiten verder kan ontwikkelen en ik leer nieuwe dingen.

Mira