Nieuwsbrief Oktober 2022

05 October 2022

KINDERBOEKENWEEK ACTIE!

Vanwege de Kinderboekenweek gaan we proberen nog meer kinderboeken op onze webiste te plaatsen. En: vanaf 5 Oktober t/m 20 Oktober krijg je 10% korting bij de aankoop van een kinderboek. Voor alle kinderen (en ouders) veel leesplezier!

Veranderingen

We zijn volop bezig met de veranderingen die eraan staan te komen:

• Cindy legt laatste hand aan het jubileum boekje. Dit is Carina’s afscheidscadeau voor alle gasten
  • Joost, de nieuwe collega van Cindy en Merlijn, is begonnen met inwerken.
  • En de uitnodiging voor ons feest op 10 November kun je volgende week in de mail verwachten. We willen graag met elkaar vieren dat Stichting Boekenwerk 10 jaar bestaat en we vieren onze ‘warme overdracht’ van Carina naar Thomas, Kirsten en Joost.

Voor de oud- deelnemers die niet naar het feest willen komen en wel afscheid van Carina willen nemen en het jubileum boekje willen krijgen, organiseren we een apart moment.
Op donderdagmiddag 10 November van 13.00 – 14.30 uur ben je welkom. Als we je emailadres nog hebben, krijg je een uitnodiging via de mail.
Weet je nu al dat je wil komen stuur dan een mail naar info@stichtingboekenwerk.nl

En een nieuwtje: Stichting Boekenwerk gaat verhuizen!

Vanaf 1 Januari 2023 is Stichting Boekenwerk gehuisvest in het pand waar ‘van Z naar A’ haar kantoor heeft: Noord Brabantlaan 2, 5651 LX Eindhoven. Thomas en Kirsten zullen hier tijdens het feest wel meer over vertellen.

Stukje van de deelnemer

Toevalligerwijs treedt niet alleen een periode van verandering aan voor Stichting Boekenwerk, maar ook voor mijzelf. Na meerdere jaren bezig te zijn geweest bij Stichting Boekenwerk maak ik de transitie naar betaald werk. Een belangrijke hobbel richting werk is altijd het gevoel van falen geweest. Iets wat bij mij snel optreedt vanwege een neiging naar perfectionisme, duidelijkheid en structuur. Het is een openbaring geweest hoe diepgeworteld dit in mij zat en hoeveel werk het heeft gekost om dit aan te pakken. Het kost nog steeds veel moeite, maar ik heb nu beter inzicht in de randvoorwaarden die ik nodig heb om werk mogelijk te maken.

Voor mij leek het overduidelijk dat de structuur en ondersteuning die Stichting Boekenwerk biedt, gebruikt kon worden door mensen in hun traject naar werk. Toen Carina aangaf dat zij wilde stoppen, had ik er het vertrouwen in dat andere partijen Stichting Boekenwerk zouden oppakken. Ik hoop dat nog vele anderen gebruik kunnen maken van de structuur, begeleiding en rust om zich te heroriënteren en stappen te maken richting werk