Carina Bronkhorst is initiatiefneemster van Stichting Boekenwerk. Carina heeft meer dan 25 jaar ervaring in het werken met mensen met een grote afstand tot de arbeidsmarkt. Aangevuld met de opleidingen MO-A orthopedagogiek, toegepaste integrale psychologie, vele bijscholingen rondom autisme, jobcoaching en wet- en regelgeving gesubsidieerde arbeid, vormen samen haar deskundigheid.

Met de opgedane kennis en ervaring, onder meer binnen het speciaal onderwijs en reïntegratie werk, ontdekte ze dat alleen praten niet genoeg is om voor mensen een passende werk/ onderweijs plek te vinden. Zij wilde ‘iets extra’s’ ontwikkelen om mensen met een hoge(re) intelligentie en een afstand tot de arbeidsmarkt beter te kunnen begeleiden naar onderwijs en werk.

Dit heeft geleid tot het opzetten van een niet commercieel bedrijf; een webshop voor tweedehands boeken. een bedrijf waar deelnemers een traject - op maat kunnen volgen en in de praktijk ervaren wat het berdrijfsleven van hen vraagt aan studie - of werknemersvaardigheden. Hiermee werd Stichting Boekenwerk een feit en zijn we de afgelopen 6 jaar gegroeid tot een expertise centrum dat  mensen begeleid naar passend onderwis of werk.

Cindy Wolf is als stagiaire toegepaste psychologie gestart in februari 2017. Sinds maart 2018 is ze afgestudeerd en ze werkt nu vier dagen bij Stichting Boekenwerk.

Vanaf juni 2018 werkt Merlijn van de Vijver bij ons voor de administratieve ondersteuning.

Stichting en Bestuur

De rechtspersoonlijkheid van Boekenwerk is de stichtingsvorm.De directeur is belast met de dagelijkse gang van zaken en legt verantwoording af aan het bestuur, waarvan de leden hoofdelijk aansprakelijk zijn.

Het bestuur is eindverantwoordelijk en bestaat uit:

Carina Bronkhorst